úterý 17. července 2012

Pouťová lízátka

V rámci objednávání z mého oblíbeného Tchiba jsem narazila na formy na lízátka. Dnešní počasí mne konečně zlákalo k tvorbě  vlastních.
Na mimibazaru jsem narazila na recept a hned ho vyzkoušela.

Vypadá velice jednoduše:
Do kastrůlku dáme 10 lžic cukru, 10 lžic vody, 4 lžíce octa a trochu potravinářského barviva.

Všechno přivedeme k varu a vaříme. V původním receptu je napsáno že 10 minut. Já bych to napsala asi takto.V okamžiku, kdy se celá hmota začne dmout bublinami a začne kašovatět, lijte do formiček. Další dobrý znak je ten, že hmota vaří ještě ve formičkách a  pokud byste si dále nebyli jistí, že je to dost, dejte malou lžičku hmoty do mufinové formičky do ledničky, pokud okamžitě  začne tuhnout, máte vyhráno. (samotné mi hned první pokus nevyšel a mohla jsem za stálého míchání vylít do záchodu, pokud hmota nehoustne ani po 15 minutách, přidejte lžíci cukru a vařte dál....)

Získáte opravdu pravé pouťové  lízátko, chuťově k nerozeznání od toho "dudlíku na klacku " před 30lety.
Lízátko bude velice lepivé, sladké, nezdravé a jako bonus, pokud to přešvihnete s potravinářským barvivem, tak i barvící. Dobrou chuť....:-))))

Údajně se kromě silikonových formiček nechají použít i klasické kovové vánoční, jen je napřed musíte pořádně vytřít olejem....)
Na ukázku dávám jedno vyklopené z formy vedle trochu olízaného.....:-)))

Žádné komentáře:

Okomentovat